Saturday, April 18, 2015

Ganjaran Ramadhan Ke ~ Enam Belas

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Sempena menyambut hari Ramadhan yang keenam belas ini, saya ingin berkongsi sedikit sebanyak mengenai ganjaran di bawah sekiranya kita berjaya menunaikan ibadah bagi Ramadhan kali ini.Mungkin ramai yang tidak tahu akan betapa besarnya ganjaran yang Allah S.W.T telah janjikan kepada kita sekira ikhlas menunaikannya. 

Bagi sesiapa yang tahu berpuasa dan bertarawih sahaja tapi tidak tahu ganjarannya ! jadi mari kita kongsi bersama.

HARI KE ~ ENAM BELAS :

"Pada malam keenam belas, Allah menerapkan baginya kebebasan untuk selamat dari Neraka dan kebebasan masuk ke dalam Syurga.." 


1.Pada malam kelima belas, Allah Taa'la memberi kita kebebasan yang sangat manusia inginkan bila dihari pembalasan kelak.Kalau sesiapa yang tidak suka akan perkara ini serious saya tak akan paham hahaha.

2.Kebebasan yang dimaksudkan adalah selamat dari Neraka dan kebebasan untuk masuk ke dalam Syuga.


3.Tidak kisah lah walaupun sehari dapat masuk ke Syurga tetap dapat merasa indahnya Syurga.Tapi kena lah ikhlas menunaikan ibadah Ramadhan pada hari keenam belas ini semoga Allah Taa'la menerima segala apa yang kita laksanakan.InsyaAllah
4.Oleh yang demikian marikanlah kita bersama-sama mengerjakan ibadah Ramadhan pada hari ini.Semoga ibadah puasa dan sebagainya kita lakukan akan diberkati Allah S.W.T InsyaAllah.

Pecah Kaca,
Tolong LIKE,
Pecah Gelas,
Harap SHARE.

Cinta : Semoga penulisan diatas dapat dikongsi bersama.Hanya satu perkongsian dari saya pada bulan Ramadhan Al ~ Mubarak ini.InsyaAllah

No comments:

Post a Comment