Tuesday, April 21, 2015

Ganjaran Ramadhan Ke ~ Dua



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ini telah berakhirnya hari puasa kita bagi Ramadhan yang kedua.Dengan harapan dan doa semoga kita masih dapat meneruskan puasa untuk hari Ramadhan yang Ketiga

Hari ini saya hanya ingin berkongsi tentang ganjaran sekiranya kita berjaya menunaikan ibadah puasa bagi Ramadhan yang kedua.Mungkin ramai yang tidak tahu akan betapa besarnya ganjaran yang Allah S.W.T telah janjikan kepada kita sekiranya ikhlas menunaikannya.

HARI KE ~ DUA RAMADHAN :


"Dia diampuni, dan juga kedua - dua orang tuanya, jika keduanya mukmin".


Betapa besarnya ganjaran kita sekiranya berpuasa pada hari kedua untuk bulan Ramadhan ini.Jadi mari kita sama-sama renungkan disebalik ganjaran pahala ini.

1.Sekiranya kita berjaya menunaikan ibadah puasa ini dengan hati yang ikhlas InsyaAllah kita akan diampuni oleh Allah S.W.T 

2.Bukan dosa kita sahaja yang akan  diampuni Allah S.W.T malah kedua-dua ibu-bapa kita juga akan diampunkan dosa-dosa mereka sekiranya mukmin, di atas ibadah yang kita telah lakukan.Jadi ayuhlah berpuasa.


Cinta : Semoga penulisan diatas dapat dikongsi bersama.Hanya satu perkongsian dari saya pada bulan Ramadhan Al ~ Mubarak ini.

No comments:

Post a Comment